Programmatic: Wachlarz reklamowych możliwości 

Tradycyjny model nabywania przekazów reklamowych online odchodzi w zapomnienie. Jego miejsce zastępuje zautomatyzowany system zakupu i sprzedaży przestrzeni reklamowej – programmatic. Wspomniana transakcja odbywa się w czasie rzeczywistym, a wyspecjalizowane algorytmy dostosowują zakres i rodzaj kampanii programatycznych do preferencji reklamodawcy oraz propozycji wydawców. 

 

Z naszego artykułu dowiesz się o podstawowych korzyściach płynących z reklam programmatic oraz poznasz dwa podstawowe metody nabywania powierzchni reklamowej. Wyjaśniamy, dlaczego warto zainwestować w realizację kampanii za jego pośrednictwem. Sięgnij po kawę i rozpocznij lekturę przygotowanego dla Ciebie wpisu. 

Poznaj Programmatic od kuchni 

Model reklamowy programmatic składa się z wielu procesów, wdrażanych w ramach praktyki reklamowej. Jego kampanie są złożone, przede wszystkim ze względu na fakt, że nie koncentrują się wyłącznie na udostępnianiu komunikatów promocyjnych, ale także na: 

  • właściwym doborze kreacji, z uwzględnieniem preferencji internautów, 
  • efektywnej korelacji stron transakcji – reklamodawców oraz dostawców powierzchni reklamowych wraz z negocjowanymi przez nich stawkami, 
  • kontroli i modyfikacji kampanii reklamowym pod kątem ustalonych zamiarów, 
  • realizacji płatności. 

 

Dane, na których opierają się reklamy programmatic pochodzą z plików cookies, za sprawą których można sprawdzić rodzaj aktywności podejmowanych przez internautów (zweryfikować, jakie produkty bądź usługi są chętnie przez nich wyszukiwane). To dodatkowo sprawia, że reklama programatyczna wyróżnia się wysokim stopniem personalizacji. 

 

Warto pamiętać o tym, że model programmatic bazuje na dwóch standardowych sposobach nabywania powierzchni reklamowej, jakimi są Real-Time Bidding (RTB) oraz Direct. Pierwszy z nich opiera się na systemie aukcji, drugi z kolei – na podstawie uprzednio określonej stawki pomiędzy reklamodawcą, a wydawcą. 

Zalety kampanii Programmatic 

O tym, że wybór reklamy programatycznej jest dobrym pomysłem, świadczy jej częsty wybór przez reklamodawców. Wyróżniamy podstawowe profity, jakie możesz uzyskać za jej sprawą:

  • wzrost konwersji, 
  • zautomatyzowane i zoptymalizowane procesy marketingowe, 
  • efektywne zarządzanie danymi reklamowymi, 
  • konsekwentne wykorzystanie budżetu, 
  • większa pozycja na rynku konkurencyjnym, 
  • tworzenie środowiska korzystne dla algorytmu Friendly Index (zapewnienie przejrzystości w kontekście okresów rozliczeniowych, ekspozycji kampanii czy ochrony danych). 

 

Programmatic zapewnia dużą skuteczność, a jako jeden z czołowych czynników skłania coraz większą szerzę reklamodawców do korzystania z jego potencjału. 

Jakie cele zrealizujesz, dzięki reklamom Programmatic? 

Kampanie programmatic okażą się efektywne, jeżeli będą odznaczać się koherencją względem innych działań z zakresu promocji. Do najczęściej wymienianych celów zaliczane są m.in. wzrost sprzedaży oferty produktowej bądź usług, wygenerowanie ruchu w witrynie internetowej, pozyskanie nowego grona klientów czy wykreowanie solidnej marki z perspektywy odbiorców. 

 

Przedsiębiorcom zależy na tym, aby ich kampanie reklamowe osiągały fenomenalne rezultaty. Zdajemy sobie sprawę, że omówiona strategia zakupu powierzchni reklamowej może sprawiać wrażenie skomplikowanej. Praktyka okazuje się jednak znacznie prostsza. Jeżeli masz określony target i wiesz do kogo trafić z przekazem, postaw na reklamę programatyczną!