Pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress w Niemczech – to powinieneś wiedzieć!

Nie prowadzimy biznesu dla zasady, zależy nam na efektach i stopniowym wzroście dochodów. Jeśli rodzimy rynek nie dostarcza tego, czego oczekujemy, może warto byłoby pokazać się na tym większym, międzynarodowym? Biorąc pod uwagę położenie Polski, jednym z od razu narzucających się na myśl krajów są Niemcy. Kraj ten zamieszkuje ponad 80 milionów osób. Mówimy o kraju zachodu z wielkimi możliwościami i takim, w którym doskonale sprawdzi się pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress. Zastanówmy się jednak, jak w ogóle wygląda pozycjonowanie na rynku naszego zachodniego sąsiada. Oto co powinieneś wiedzieć realizując pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress w Niemczech. 

Początki są trudne

Pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress w Niemczech opiera się na znanych Ci światowych standardach SEO. Jednak warto wziąć pod uwagę kilka różnic, przede wszystkim kulturowych, które pozwolą lepiej zrozumieć zagranicznych odbiorców.

Czas start: Google

Jak zapewne się domyślasz, dominującą wyszukiwarką w Niemczech jest Google. Korzysta z niej niemal 90% mieszkańców. To dobra wiadomość na sam początek!

Prosta witryna

Niemcy cenią sobie prostotę i funkcjonalność. Jest to szczególnie ważne w kontekście tworzenia interfejsu oraz układu strony internetowej, którą musi cechować wysoki poziom UX.

Domena .de

Strona internetowa to Twoja wizytówka, współczesny biznes bez niej nie ma sensu. Jednak warto pamiętać, że przyjazny adres URL w kontekście niemieckim to ich własna domena. Stwarza ona fundamenty zaufania i pokazuje, że rozumiesz potrzeby swoich klientów.

Słowa kluczowe

Niemiecka wyszukiwarka zdecydowanie lepiej pozycjonuje hasła typu long tail. Warto z tego względu zwrócić uwagę na budowę gramatyczną języka – niektóre frazy liczą ponad 100 znaków, ale nie trzeba się tym przejmować.

Język

Z pewnością domyślasz się, jak ważna jest znajomość języka niemieckiego. Stanowi on podstawowy element kontaktu biznesowego – od słów kluczowych, aż po treść. Musisz pokazać swoim sąsiadom, że szanujesz ich kulturę. Jeśli nie znasz dobrze języka, warto skorzystać z pomocy copywritera bądź native speakera. 

Link building

W przypadku niemieckiego SEO pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress wygląda to nieco inaczej z perspektywy linkowania. Najbardziej wartościowe linki to te, które pozyskuje się od przedsiębiorców, dzieje się to naturalnie. Dodatkowo zwraca się na uwagę na kontakty z dziennikarzami oraz artykuły sponsorowane. Różnica związana z linkami dotyczy również anchor textu. W Polsce są to głównie anchory produktowe związane ze sprzedażą, w Niemczech to marka firmy lub adres jej oficjalnej strony internetowej.

Pozycjonowanie Niemcy – współpraca z agencją SEO

Wejście na zagraniczny rynek może być trochę szokujące, jeśli nie mamy wsparcia profesjonalisty, który zawsze trzymać będzie nerwy na wodzy i zachowa zimną krew, w sytuacji, w której my nie wiedzielibyśmy jak sobie poradzić. Wiesz już co nieco, jednak czy to wystarczy? Zastanów się na skorzystaniem z usług agencji SEO, z pewnym wsparciem stres będzie dużo mniejszy, a możliwości analogicznie większe. Pozycjonowanie w Niemczech jest niezwykle opłacalne, jednak dobrze jest wiedzieć, jak najlepiej to wykorzystać. 

 

Możesz również polubić