Pozycjonowanie CStore na rynku niemieckim – co musisz wiedzieć o zagranicznym SEO, aby cieszyć się zyskami?
Prowadzenie biznesu to nieustanne wyzwania związane z rozwojem i zyskami. Czujesz, że Twój potencjał w Polsce już został wykorzystany i chcesz przenieść się na rynek zagraniczny? Rozejrzyj się po swoich sąsiadach! Niemcy są jednym z lepszych rozwiązań na początek. Kraj ten zamieszkuje 80 milionów mieszkańców. Dowiedz się jak zacząć pozycjonowanie cstore właśnie w tym kraju!
Aller Anfang ist schwer, czyli początki są trudne
Pozycjonowanie CStore w Niemczech opiera się na znanych Ci światowych standardach SEO. Jednak warto wziąć pod uwagę kilka różnic, przede wszystkim kulturowych, które pozwolą lepiej zrozumieć zagranicznych odbiorców.
Czas start: Google
Jak zapewne się domyślasz, dominującą wyszukiwarką w Niemczech jest Google. Korzysta z niej niemal 90% mieszkańców. To dobra wiadomość na sam początek!
Prosta witryna
Niemcy cenią sobie prostotę i funkcjonalność. Jest to szczególnie ważne w kontekście tworzenia interfejsu oraz układu strony internetowej, którą musi cechować wysoki poziom UX.
Domena .de
Strona internetowa to Twoja wizytówka, współczesny biznes bez niej nie ma sensu. Jednak warto pamiętać, że przyjazny adres URL w kontekście niemieckim to ich własna domena. Stwarza ona fundamenty zaufania i pokazuje, że rozumiesz potrzeby swoich klientów.
Słowa kluczowe
Niemiecka wyszukiwarka zdecydowanie lepiej pozycjonuje hasła typu long tail. Warto z tego względu zwrócić uwagę na budowę gramatyczną języka – niektóre frazy liczą ponad 100 znaków, ale nie trzeba się tym przejmować.
Język
Z pewnością domyślasz się, jak ważna jest znajomość języka niemieckiego. Stanowi on podstawowy element kontaktu biznesowego – od słów kluczowych, aż po treść. Musisz pokazać swoim sąsiadom, że szanujesz ich kulturę. Jeśli nie znasz dobrze języka, warto skorzystać z pomocy copywritera bądź native speakera.
Link building
W przypadku niemieckiego SEO wygląda to nieco inaczej. Najbardziej wartościowe linki to te, które pozyskuje się od przedsiębiorców, dzieje się to naturalnie. Dodatkowo zwraca się na uwagę na kontakty z dziennikarzami oraz artykuły sponsorowane. Różnica związana z linkami dotyczy również anchor textu. W Polsce są to głównie anchory produktowe związane ze sprzedażą, w Niemczech to marka firmy lub adres jej oficjalnej strony internetowej.
Pozycjonowanie CStore – współpraca z agencją SEO!
Wiesz już co nieco o teorii zagranicznego SEO. Pozycjonowanie CStore może być jednak dużo łatwiejsze, jeśli zdecydujesz się na współpracę a ekspertami. Mowa tutaj przede wszystkim o copywriterach świetnie znających język oraz kulturę Niemiec. Te dwa elementy są podstawą rozwoju, musisz więc o nie zadbać, aby nie zrazić do siebie klientów na początku.